PL
EN
Zmień język:
tel.
34 365 22 44

Menu

polecamy
dobry hosting współdzielony
w Polsce

 

Coraz więcej firm zależy od sprawności infrastuktury sieciowej i serwerowej. Nasza oferta obiejmuje dwie podstawowe zakresy działań:

zarządzanie serwerami hostingowymi wynajętymi w dowolnej serwerowni na świecie

Wynająć serwer w dowolnej serwerowni na świecie jest stosunkowo łatwo. Wynająć serwer można też stosunkowo tanio. Serwery wynajmują firmy, które potrzebuję więcej niż oferuje standardowa usługa hostingu współdzielonego. Jednak wynajmując serwer w dowolnej serwerowni, udługodawca zapewnia, że będzie on działał (będzie miał zasilanie i internet). A resztą ma zajmować się klient samodzielnie.

Słowo "samodzielnie" oznacza, że to klient musi wybrać system operacyjny, zainstalować go z i skonfigurować. Konfiguracja oznacza zwykle np.

  • w zakresie poczty: skonfigurowanie obsługi domen przez system pocztowych, skonfigurowanie autoryzacji poczty, przygotowanie koncepcji konfiguracji kont pocztowych wirtualnych, konfigurację systemów antyspamowych, konfigurację systemu antywirusowego, konfigurację autoresponderów, webmaila, instalacja certyfikatów ssl itp ...
  • w zakresie usług www: wybów wersji php (zmiany są z wersji na wersję dość znaczne), wybór koncepcji działania plików php fastCGI, suphp, czy nowszych sposobów jak php-fpm, wybór koncepcji umieszczania i podpinania domen wirtualnych w katalogach ...
  • w zakresie usług innych: wybór serwera ftp, np. pureftps, proftpd itp, konfiguracja wirtualnych kont ftp, zabezpieczenie usługi ssh przez np. przeniesienie jej na inny port, wyłączenie obsługi niebezpiecznych sposobów szyfrowania SSL ...

Po konfiguracji zaczyna się zwykła obsługa serwera:

  • wykonywanie regularnych aktualizacji oprogramowanie,
  • monitorowanie czy wszystkie usługi działą poprawnie,
  • monitorowanie przeciążeń serwera,
  • dopasowywanie na bieżąco różnych ustawień serwera: tuningowanie bazy danych mySQL (kilkadziesiąt parametrów: bufory, wykorzystanie pamięci, rozmiary cache ...), zmiany parametrów php (głównie timeouty dla skryptów, wielkości downalodu, czy wielkości zmiennych POST). W końcu jak się kupuje serwer dedykowany, to najczęściej nie po to, żeby działać na standardowych ustawieniach.
  • szukanie zaginionych maili - bardzo powszechny przypadek - e-maile czasem nie docierają. Z różnych przyczyn, a to trafiają na listy spamerskie, a to serwery docelowe są przeciążone itd. Zawsze widac w logach przyczynę. Ale ktoś musi log przejrzeć i przyczynę zinterpretować oraz wytłumaczyć Pani z księgowości, że opóźnienie jest związane z greylistingiem po stronie odbiorcy i e-mail dotrze, ale nie od razu.

Im bardziej działalność firmy oparta jest na transakcjach wykonywanych przez internet (sklepy interntowe, portale, systemy zamówień) tym bardziej krytyczne staje się monitorowanie poprawności działania serwera i oprogramowania. Awarie sprzętowe zdarzają się zawsze, nawet przy sprzęcie najwyższej klasy. Ważne, żeby był pod ręką zawsze ktoś, kto potrafi dla Państwa problem rozwiązać.

Wszystkimi czynnościami powyżej musi zajmować się wykwalifikowany administrator - dlatego to my pracujemy dla naszych Klientów.

zarządzanie serwerami i infrastukturą sieciową w firmie zleceniodawcy

Każda firma ma w swojej firmie komputery i sieć komputerową. Przecież komputer niepodłączony do internetu, to prawie jakby nie działał.

Im większa firma, tym krytyczniejsze się staje się taki drobiazg jak dostęp do internetu. Dostęp do internetu jest oczywisty i po prostu "ma być". Czasem jednak, żeby "był" wymagane są pewne działania:

  • Dobór sprzętu bramy do internetu (zakładając, że firma jest nieco większa i przestaje jej wystarczać rozdzielanie internetu za pomocą domowego routerka wifi za 70 zł). Czasem taką bramą będzie router oparty o platformę Mikrotik, czasem będzie to router w postaci serwera/komputera, a czasem będzie to router Fortinet (mamy status partnera Fortinet).
  • Monitoring łącza zewnętrznego klienta - gdy do nas dzowni klient, że w firmie nie ma internetu, to my patrząc na statystyki do jego routerów brzegowych wiemy w którym miejscu jest awaria i do kogo powinien on (lub my) zgłosić problem.
  • Często sieć lokalna jest dość rozbudowana - zawiera wiele komputerów, którym trzeba przyznawać różne poziomy dostępu, pojawiają się podziały logiczne sieci na segmenty (np. na odseparowane od siebie vlany), w sieci znajdują się inne serwery, czy macierze dyskowe, na których składowane są czasem wrażliwe dane, do których dostęp trzeba przyznać niektórym użytkownikom oraz monitorować użycie tych danych.
  • Czasem trzeba "wypuścić" na zewnatrz jakieś usługi, przekierować porty, zrobić strefy DMZ.
  • Monitorować przepustowość - gdy w urzędzie po godzinie 15.00 jest wysycone 100 Mbps łącza na uploadzie to najprawdopodobniej któryś z pracowników zostawił włączony zawirusowany komputer, którzy bierze udział np. w ataku na inne serwery.

W większych instytucjach, których działaność jest całkowicie uzależniona od internetu szczególnie ważny jest gwarantowany czas reakcji administratora na zgłoszony problem.

Wszystkimi czynnościami powyżej musi zajmować się wykwalifikowany administrator - dlatego to my pracujemy dla naszych Klientów.

 

  • Rozwój firmy współgra z zaawansowaniem wykorzystywanych narzędzi informatycznych. Kluczowa staje się stabilność i szybkość działania sprzętowych konfiguracji. Nie musi się to wiązać z nowym etatem dla informatyka. Coraz częściej wybieranym rozwiązaniem jest oddanie obsługi nad infrastrukturą zewnętrznym specjalistom. Wsparcie techniczne systemu nie musi wiązać się z fizycznym dostępem do sprzętu – usługi związane z monitoringiem, administracją i aktualizacjami mogą przebiegać bez obecności informatyka w siedzibie firmy. Nie ogranicza nas żadna lokalizacja serwera. 

 

  • Posiadamy wieloletnie doświadczenie w zdalnej administracji serwerami w środowisku technicznym przedsiębiorstw i systemach Klientów. W naszej probiznesowej postawie cechujemy się odpowiedzialnością technologiczną – każda przerwa w działaniu oznacza straty dla firm. Nasi specjaliści są pierwszym kontaktem w przypadku wystąpienia sytuacji awaryjnych. Nie ukrywamy się za pośrednikami. Nie widzisz nas – widzisz efekt naszych działań. 


  • Zadania realizowane przez nas w ramach codziennych prac administracyjnych nad serwerami polegają m.in. na:
    • monitoringu serwera (bieżąca dokumentacja pokazująca postęp prac
    • bezpośrednim łączeniu kilku lokalizacji w sieć prywatną (VPN)
    • konfiguracjach serwera i systemów operacyjnych (instalacja oprogramowania)
    • zabezpieczeniu serwera i usług (niezbędne dane dostępowe poprzez firewall)
    • optymalizacjach serwera i baz danych (zwiększanie wydajności)
    • migracji usług między serwerami (przenoszenie zawartości skrzynek pocztowych)
    • regularnych aktualizacjach (obecność najnowszych łatek dla oprogramowania)
    • regularnych backupach danych (odzyskiwanie danych z kopii bezpieczeństwa)
Trustnet, ul. Partyzantów 1/3, 42-20 Częstochowa, tel. 34 365 22 44