PL
EN
Zmień język:
tel.
34 365 22 44

Menu

polecamy
dobry hosting współdzielony
w Polsce

 

Zarządzamy serwerami hostingowymi
wynajętymi w dowolnej serwerowni na świecie

Wynająć serwer w dowolnej serwerowni na świecie jest stosunkowo łatwo. Wynająć serwer można też stosunkowo tanio. Serwery wynajmują firmy, które potrzebuję więcej niż oferuje standardowa usługa hostingu współdzielonego. Jednak wynajmując serwer w dowolnej serwerowni, udługodawca zapewnia, że będzie on działał (będzie miał zasilanie i internet). A resztą ma zajmować się klient samodzielnie.

Słowo "samodzielnie" oznacza, że to klient musi wybrać system operacyjny, zainstalować go z i skonfigurować. Konfiguracja oznacza zwykle np.

  • w zakresie poczty: skonfigurowanie obsługi domen przez system pocztowych, skonfigurowanie autoryzacji poczty, przygotowanie koncepcji konfiguracji kont pocztowych wirtualnych, konfigurację systemów antyspamowych, konfigurację systemu antywirusowego, konfigurację autoresponderów, webmaila, instalacja certyfikatów ssl itp ...
  • w zakresie usług www: wybów wersji php (zmiany są z wersji na wersję dość znaczne), wybór koncepcji działania plików php fastCGI, suphp, czy nowszych sposobów jak php-fpm, wybór koncepcji umieszczania i podpinania domen wirtualnych w katalogach ...
  • w zakresie usług innych: wybór serwera ftp, np. pureftps, proftpd itp, konfiguracja wirtualnych kont ftp, zabezpieczenie usługi ssh przez np. przeniesienie jej na inny port, wyłączenie obsługi niebezpiecznych sposobów szyfrowania SSL ...

Po konfiguracji zaczyna się zwykła obsługa serwera:

  • wykonywanie regularnych aktualizacji oprogramowanie,
  • monitorowanie czy wszystkie usługi działą poprawnie,
  • monitorowanie przeciążeń serwera,
  • dopasowywanie na bieżąco różnych ustawień serwera: tuningowanie bazy danych mySQL (kilkadziesiąt parametrów: bufory, wykorzystanie pamięci, rozmiary cache ...), zmiany parametrów php (głównie timeouty dla skryptów, wielkości downalodu, czy wielkości zmiennych POST). W końcu jak się kupuje serwer dedykowany, to najczęściej nie po to, żeby działać na standardowych ustawieniach.
  • szukanie zaginionych maili - bardzo powszechny przypadek - e-maile czasem nie docierają. Z różnych przyczyn, a to trafiają na listy spamerskie, a to serwery docelowe są przeciążone itd. Zawsze widac w logach przyczynę. Ale ktoś musi log przejrzeć i przyczynę zinterpretować oraz wytłumaczyć Pani z księgowości, że opóźnienie jest związane z greylistingiem po stronie odbiorcy i e-mail dotrze, ale nie od razu.

Im bardziej działalność firmy oparta jest na transakcjach wykonywanych przez internet (sklepy interntowe, portale, systemy zamówień) tym bardziej krytyczne staje się monitorowanie poprawności działania serwera i oprogramowania. Awarie sprzętowe zdarzają się zawsze, nawet przy sprzęcie najwyższej klasy. Ważne, żeby był pod ręką zawsze ktoś, kto potrafi dla Państwa problem rozwiązać.

Wszystkimi czynnościami powyżej musi zajmować się wykwalifikowany administrator - dlatego to my pracujemy dla naszych Klientów.

Przepisz kod z obrazka
Captcha
Trustnet, ul. Partyzantów 1/3, 42-20 Częstochowa, tel. 34 365 22 44